Dobré zvyky

máj 20, 2021

Za mojich 27 rokov života som sa okrem iného naučila aj to, že čo sa týka stravy a pohybu, stačia mi dobré zvyky. Je to dobré, pretože neviem a nechcem robiť veľké zmeny. Malé dobré zvyky si ledva všimnem a robím ich akosi automaticky, za čo som veľmi rada. Ale kým sa z niečoho stane zvyk, možno sa oplatí zapnúť si budík, napísať si niekam nejaký odkaz či pripomínať si, o čo tu vlastne ide.

Nehovorím teraz o veľkých zmenách v jedálničku ani o fučaní vo fitku. Hneď chcem upozorniť, že v tomto smere som fakt nanič. Ale veľa maličkostí…to je akési prijateľnejšie a spolu tvoria jeden fajn celok.

Premyslela som pre vás celý zoznam dobrých zvykov. Občas z nejakého na čas vypadnem a potom si musím znova zvyknúť, ale viac-menej s týmito malými zvykmi spolunažívam stále a verím, že z nich benefitujem. Tu sú:

  1. Poriadny pohár vlažnej vody hneď ráno a voda stále poruke. Keď som fancy tak pridám aj citrónovú šťavu či jablčný ocot. Predstavte si, že som celkom bežne mávala také dni, že som vypila možno pol litra. Hrozné. Napite sa hneď teraz. Poriadne.
  2. Porcia listovej zeleniny k slanému obedu či večeri. Takto som prestala vyhadzovať čerstvý špenát, nedojedené šalátové srdiečka a podobne. Míňajú sa ani neviem ako. Je fuk, či to k tomu jedlu pristane. Ak nie, tak to zošrotujem prvé a potom sa pustím do hlavného chodu.
  3. Humus. Vysvetlím. Ja osobne mám strašne rada humus a ono to je reálne iba cícer s tahini a trochou soli a citrónovej šťavy. Veľmi zdravá vec ak to nepreženiete s pridaným tukom či soľou. Viem ho zjesť na kilá a vždy k nemu zjem plno mrkvy, až si pripadám ako zajac. Možno by sa tento bod mal volať skôr “nájdenie si zdravého snacku, ktorý budete chcieť robiť každý týždeň a ešte k nemu zjete plno zeleniny”. Ale to je príliš dlhé.
  4. Koláče a dezerty prepchané ovocím. Tým myslím, že spravím bublaninu kde ide 100 g múky a 200 g ovocia. Alebo crumble, kde ide aj 300 g ovocia a iba trocha múky, vločiek a cukru na posýpku. Toto patrí medzi novšie zvyky a veru lepšie upiecť toto ako múčne nebo a potrieť ho maslovým krémom. Aj keď, aj to občas treba. Ale o dosť menej.
  5. Sušené ovocie a orechy ako snack. Sama seba občas prekvapím keď chcem oreo ale siahnem po dobrých sušených marhuliach či hrsti kešu a som spokojná.
  6. Yoga. Ja neznášam šport a nepohodlie ale v yoge som našla niečo, čo mi v živote chýbalo. Nemusíte robiť vôbec nič krkolomné ani namáhavé. Aj príjemne sa ponaťahovať na podložke, trocha popremýšľať, zhlboka dýchať, to všetko je dobré.
  7. Popcorn k telke. Domáci, vyrobený iba s trochou avokádového oleja. Plno vlákniny.
  8. Chvíľka pre seba. Kým som na toto prišla, jojoj…Človek sa iba naháňa a rieši veci a zabúda na to svoje telo, ktoré chodí, pracuje a podáva výkony. Raz za čas sa treba rozmaznať, dať si kúpeľ, masku na tvár, dlhšie si pospať či ísť na masáž.

Zoznam bude postupne rozširovaný, lebo vekom mi tieto veci viac dopínajú. Určite aj vám, však?